[OT]Re: Hello world!

pzonik w gmail.com pzonik w gmail.com
Nie, 5 Lis 2006, 17:50:33 GMT

W poprzednim mailu podałem kilka argumentów za użyciem tekstu nad
cytatem. Nie przeczę, że zdecydowanie więcej osób najpierw cytuje
następnie zaś ustosunkowuj się do wypowiedzi, jednakże sztywne trzymanie
się tej zasady może być czasem śmieszne - jeżeli dyskusja trwa na
bieżąco, przytaczanie dziesiątek tych samych wersów jest bezsensowne (co
innego jak przytacza się krótkie wypowiedzi, wówczas to w sumie wszystko
jedno).

Natomiast w pewnej sytuacji, gdy chodzi o ustosunkowanie się do
konkretnych słów mówiącego, cytowanie powyżej jest niezastąpione, np.:

Maciej Chojnacki napisał(a):

> [ciach!]
>
> Serio?

Oczywiście, nic nie jest zapisane na tablicach.

> O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...

Wgodniej mi jest zerknąć na początek pierwszego zdania cytowanego
poniżej (aby zorientować się o co chodzi; jeżeli nie wiem) i bez
przewijania maila przeczytać replay. To takie powiedzmy czytanie
kontekstowe. W sumie linearne, ale... .

Żeby zadowlić wszytkich, to może neich będzie, tak, że przy dłuższych i
konktretnych wypowiedziach będę cytował powyżej, a przy krótkich po
niżej.