Problem z konfiguracją sieci domowej - pomocy

Shot (Piotr Szotkowski) shot w hot.pl
Śro, 5 Lip 2006, 02:12:38 BST

darek:

> Mam problem z skonfigurowaniem sieci domowej.
> Na głównym kompie mam Kubuntu, w nim sa dwie karty sieciowe.
> Dostawca przydzielił mi IP przez DHCP - czyli to jest tak do eth0 mam
> podłączoną radiówkę z eth1 połaczony jest drugi komp krosówką, który
> pracuje na XP-ku. Szukałem, kombinowałem jak to zrobić aby na obu
> kompach był internet, ale niestety poległem - może to wina pogoda -
> człowiekowi mózg się laszuje.

W moim przypadku (jeszcze na Debianie) wyglądało to tak:

0. Założenia: eth1 jest obsługiwana, sieć lokalną chcesz mieć w 192.168.1.*

1. Do /etc/network/interfaces dopisujesz

auto eth1
iface eth1 inet static
   address 192.168.1.1
   netmask 255.255.255.0

2. `sudo ifup eth1`

3. `sudo aptitude install ipmasq`

4. Nie ma punktu czwartego. :)

Po tych krokach każdy wpięty do tak stworzonej sieci lokalnej komputer
może sobie sam wybrać adres (np. 192.168.1.7) i jeśli poprawnie mu
ustawisz DNS-a, to powinien działać. Praca domowa: postawienie na
routerze DHCP i DNS-a.

-- Shot
--
Właśnie w wordzie, w okienku "wpisz pytanie do pomocy" wpisałam "jaki
jest sens życia?", a on mi na to "Tworzenie papierowych zabawek przy