Problem z konfiguracją sieci domowej - pomocy

Mateusz Adamowski mateusz w adamowski.pl
Śro, 5 Lip 2006, 00:41:26 BST

On Wed, 5 Jul 2006, darek wrote:

> Dostawca przydzielił mi IP przez DHCP - czyli to jest tak do eth0 mam
>  podłączoną radiówkę z eth1 połaczony jest drugi komp krosówką, który
>  pracuje na XP-ku. Szukałem, kombinowałem jak to zrobić aby na obu
> kompach był internet, ale niestety poległem - może to wina pogoda -
> człowiekowi mózg się laszuje.

Odpal z roota:

ifconfig eth1 192.168.0.1 up
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE

(zapewne będziesz chciał to też dodać do skryptów startowych)

A na Windowsie ustawiasz IP na 192.168.0.2 i bramę (gateway) 192.168.0.1
Musisz też ustawić jakiś DNS. Na przykład taki, jaki dostał Linux.  (co
możesz sprawdzić w pliku /etc/resolv.conf)

Uwaga: jeśli przydzielony przez dostawcę adres IP jest w postaci
192.168.0...., użyj w sieci lokalnej np. 10.0.0.1 i kolejnych.

Hint:
Na kompie z Linuksem możesz uruchomić usługę serwera DHCP, żeby inne
komputery w sieci automatycznie dostawały IP, adres bramy, DNS-y...

Pozdrawiam,
--
Mateusz Adamowski

http://mateusz.adamowski.pl/  *  mateusz at adamowski.pl  *  +48.601.364218