zagadnienie backupowe

jackalek jackalek w klej.net
Czw, 11 Maj 2006, 02:29:21 BST

Witaj ubuntu-pl!

  Ostanio mam coraz wiekszy problem z wykonaime poprawnych kopii
  zapsaowych. Chodzi mi o samo zaganienie nie o strone techniczna.
  dla najprostszego przykladu katalog z muzyka rozrosl mi sie do ponad
  30 giga i trzeba by go zarchwizowac.
  No problem, akurat jestem w windows no wiec odpalam nero/total
  commander power pack/whatever burning soft i rabia plytki po 4.5
  giga. dobra wypalone mam kilka plytek cala muza zarchiwzowana.
  Plyty nie maja zadnych dodatkowych danych, sa to zwykle czyste mp3
  ktore mozesz odczytac wszedzie.
  ale
  ktos cos przyniosl, cos nowego sciaglem.
  teraz mam juz 35 giga.
  wiadomo licho nie spi trzeba zrobic backup.
  no i tu problem.
  jak teraz zrobic backup.
  nie za bardzo spawanie wszystkie od poczatku. lekko nie ekonomiczne.
  no ale jak wyluskac pliki dodane od ostaniwgo backupu ?
  no dobra
  wiem kiedy robilem backup
  no wyszukamy po czasie utworzenia.
  ale tu zonk
  daty w caly swiat.
  niekotre z przyszlosci
  nie za bardzo.
  ale
  w ms dos/windows mamy fajny atrybut "archive"
  no tak
  to jest w miare przydatne.
  i teraz strona techniczna
  jak to zaumotyzowac.
  w totalu moge wyszkuac pliki z atrybutem archive ale ich skopiowanie
  z zachowanie struktury katalogów bedzie trudne.
  w *nixach nie mam takiego atrybutu, zostaje tylko czas.
  jak sobie z tym radzicie ?
  jak juz glowkuje spory kawalek czasu i nic konkretnego nie
  wymysilem.
  oczywiscie sa programy do backupu ale
  albo robia swoje archiwa, czego chce uniknac, albi mi zmieniaj nazwe
  plikow na nagranej plycie, no i sa wymagane do odtworenia tej kopii,
  a chcialbym aby to byla w sumie plyta dzialjaca wszedzie.
  szukam rozwiazania tego problemu.

--
Pozdrowienia,
 jackalek                          mailto:jackalek w klej.net