Ubuntu przestawia czas w windzie?

Wit Wilinski madman w linux.bydg.org
Nie, 12 Mar 2006, 18:30:46 GMT

On Sunday 12 March 2006 19:22, tatanek w tlen.pl wrote:
> Witaj ubuntu-pl!
>
> Ostatnio zauważyłem u siebie coś dziwnego. Nie wiem co działa źle.
> Czasem muszę przełączyć się z Ubuntu na Windę. Zaobsewowałem, że winda
> ma przestunięty o godzinę wstecz zegar. Jeżeli odpalę najpierw widowsa czas
> jest aktualny. W obu systemach mam poprawnie ustawioną strefę czasową.
> Zjawisko to nie jest bardzo dokuczliwe, ale wolałbym wiedzieć co to.
Podejrzewam ze synchronizacja czasu z serwera NTP. W ubuntu ustawiles zegar w
tryb UTC (czyli sprzetowy zegar ustawiony na czas GMT, system dodaje sobie
poprawki - co jest rozwiazaniem najlepszym, jednak M$ go nie obsluguje).
Windows nigdy nie obslugiwal czasu innego niz lokalny, wiec godzina sie nie
zgadza.

Rozwiazanie dosc proste
1. trzecia linie w pliku /etc/adjtime zmien z UTC na local
2. po restarcie ustaw poprawny czas w BIOSie
3. powinno dzialac w obu systemach ;)

Jak mowie, nie gwarantuje ze o to chodzi, ale takie sa moje podejrzenia ;)

--
[ JID: madman w jabber.autocom.pl ] [ Mobile: +4561868836 ]