problem z uruchomieniem

Mateusz Kijowski mateusz_kijowski w o2.pl
Pon, 30 Sty 2006, 22:18:59 GMT

Witam.

[ciach]
[ciach]

Którego polecenia nie mozna uruchomić? sudo czy nano?

Jeśli masz /usr na osobnej partycji, to powinieneś ją wcześniej podmontować,
bo oba polecenia są w /usr/bin. Jeśli nie, to spróbuj uruchomić je z pełną
ścieżką, tj

$ /usr/bin/sudo /usr/bin/nano /etc/fstab

Możesz jeszcze wyedytować fstab po wybraniu "recovery mode" w GRUBie, wtedy
sudo nie będzie ci potrzebne, bo będziesz od razu rootem.

> Pewnie nie masz zainstalowanego nano. Jeśli koniecznie chcesz tego
> edytora używać to najpierw go zainstaluj poleceniem:
> sudo apt-get install nano
> Reszta pozostaje bez zmian. Po instalacji nano komenda:
> sudo nano /etc/fstab
> jest jak najbardziej na miejscu
>
> Pozdrawiam
> Przemek

Z tego co widać poniżej nano generalnie powinno być zainstalowane po
standardowej instalacji ubuntu:

$ apt-cache rdepends nano | grep ubuntu
  ubuntu-standard

więc można założyć, że nano jest w systemie.

--
Wróg podstępnie napadł na nasze samoloty,
które pokojowo bombardowały jego miasta.