Re: Systemy plików - sonda :) - TEST na laptopie

b005t3r w tlen.pl b005t3r w tlen.pl
Pon, 3 Paź 2005, 05:10:37 CDT

> Trochę dziwne te wyniki, ale tak na chłopski rozum... Skoro partycje są
> tworzone cylindrami od środka tależy do brzegu, to hdb4 powinna być szybsza
> niż hdb1, ponieważ prędkość liniowa jest większa (v = omega * R, gdzie R to
> promień, omega to v kątowa, która w dyskach jest stała). I tak też w jakimś
> HOWTO czytałem, żeby partycje swap tworzyć na ostatniej możliwej partycji.
>
> A tak w ogóle to swapa mam w pliku, bo szkoda mi marnować 500M na partycję ;)

Mi sie zawsze wydawalo, ze jest zupelnie odwrotnie - pierwsza partycja to ta najbardziej zewnetrzna i to chyba dla niej predkosc odczytu/zapisu jest najwieksza. Dlatego swapa warto tworzyc na pierwszej partycji - zeby swapowanie jak najkrocej trwalo.