Systemy plików - sonda :) - TEST na laptopie

Pawel Kowalak viru w bzimage.us
Pon, 3 Paź 2005, 05:06:03 CDT

On Monday 03 October 2005 00:50, pe3no w o2.pl wrote:

> Bo najszybciej jest na hdb1, a na hdb4 najwolniej (ja mam 4 partycje
> primary).
> To o czym mówię, również przetestowałem na rzeczonym laptopie z 2-ma
> dyskami.
> kopiowałem te same zestawy testowe, ale tym razem pomiedzy hda=>hdb.

Trochę dziwne te wyniki, ale tak na chłopski rozum... Skoro partycje są
tworzone cylindrami od środka tależy do brzegu, to hdb4 powinna być szybsza
niż hdb1, ponieważ prędkość liniowa jest większa (v = omega * R, gdzie R to
promień, omega to v kątowa, która w dyskach jest stała). I tak też w jakimś
HOWTO czytałem, żeby partycje swap tworzyć na ostatniej możliwej partycji.

A tak w ogóle to swapa mam w pliku, bo szkoda mi marnować 500M na partycję ;)

Pozdrawiam.