Systemy plików - sonda :)

Pawel Kowalak viru w bzimage.us
Pon, 19 Wrz 2005, 03:19:27 CDT

On Monday 19 September 2005 07:56, Maciej Chojnacki wrote:
> Jakiego systemu plików używacie i dlaczego akurat tego a nie innego?

Obecnie używam reiserfs (v3) z tego względu że w Ubuntu jest stary GRUB bez
obsługi xfs. Reiser jest bardzo szybki w przypadku dużej ilości małych
plików.

Natomiast wcześniej, w Debianie, używałem xfs. Ma bardzo fajne narzędzia do
backupów no i bardzo dobrze się skaluje. Znajomy opowiadał jak to na serwerku
produkcyjnym testował różne fs'y i np. reiser oraz ext3 po 2 tygodniach już
błędnie pokazywały zużyte miejsce na partycjach. Ale były to 2 tygodnie
takiej pracy dysków, jaka w domowych warunkach nie występuje ;)

Zarówno w xfs jak i reiserfs3 zdarzały mi się śmieci w kilku plikach, które
były używane, podczas twardego resetu. Jednakże nic poważnego nigdy nie
straciłem przez to.