Problem z dhcp

MaGNuS mmagnus w o2.pl
Nie, 18 Wrz 2005, 06:59:08 CDT

Cześć

Mam taki problem z "ubotem 5.04".Posiadam oryginalna płyte(działa na innych komputerach) Objawia się w taki sposób że niemoge pobrać adresu z serwera DHCP na zainstalowanym ubocie, gdzie na wersji LiveCD problemu tego niema bo internet działa. Posiadam modem kablowy Motorola SB5100 polaczonego do karty sieciowej niezintegrowanej (PCI Fast Ethernet CNet Pro200) przez skretke w sieci Multimedia. Dodam jeszcze ze na Ubuntu 4.10 niema zadnego problemu z netem przy tych samych paramtrach(Instaluje a adres automatycznie pobiera sie z DHCP).Probowalem takze wpisac dane statyczne ale to takze nic nie dalo, jedyna roznica to ze juz nie wyswietlalo mi ze niemoze znalezdz hosta. Czy to mozliwe ze to wina kernela?

Moje uwagi:
1. W wersji LiveCD przy zarzadzaniu siecia jest cos takiego jak domyslna bramka i wybrane jest eth0 (zaleznie od ilosci interfejsow). W wersji zainstalowanej to eth0 nie jest wybrane a gdy je wybiore i zatwierdze zmiany to z powrotem to jest nie wybrane.
2.Podlaczylem ten modem do ubota na usb i skretke(odzielnie nie chcialo dzialac) i wybralem w bramce eth1(usb) to net dzialal ale tylko do nastepnego restartu.
3. W monitorze sieci na wersji LiveCD jest w okienku intrefejs jest IPv6 i IPv4. Niema tego w wersji zainstalowanej.
4. Brakuje mi katalogu w wersji zainstalowanej '/dev/shm/network/" a w wersji LiveCD ten katalog jest. Nic nie pomaga zalozenie tego katalogu.
5.W monitorze sieci w miejscu gdzie pokazuje rozgloszenie(bramka podsieci) gdy wpisuje obojetnie jaki numer zawsze pokazuje sie 81.255.255.255 (zmieniaja sie tylko pierwsze 2 bity).

Ten problem naprawde mnie nurtuje a nie moge znalezdz nigdzie rozwiazania. Mam nadzieje ze ktos mi pomoze.