xorg i 915

Olaf Bujak olaf.bujak w gmail.com
Nie, 18 Wrz 2005, 06:05:58 CDT

Cześć,

Wspominałem już o moich problemach z laptopem? Częściowym panaceum okazło się:

Normally the 915GM (aka Intel Graphics Media Accelerator 900) should
work with the i810 driver. This isn't the case with this laptop. To
fix this problem you have to install 855resolution and a new i810
driver:  http://bram.be/travelmate_4651lci.html

Jest jednak kilka ciekawostek.

Sytuacja 1: odpalam laptopa z podłączonym monitorem zewnęrznym. Odrazu
załapuje(screen z biosem) i później bardzo ładnie wyświetla xy i
console na sterowniku i810. OK! {no troszkę obraz się nie mieści}.

Sytuacja 2: jeśli odpalam laptopa bez podlaczonego monitora
zewnęrznego od poczatku dzieją się dziwne rzeczy. Moje xy nie ładują
się pod sterownikiem i810 - tzn ładują się ponieważ słyszę dźwięk z
gdm i mogę próbować zalogowac się w ciemno ale mój ekran na laptopie
to ciemność. W tej sytuacji odpalam xy pod sterownikiem "vesa" i
dopiero widzę co się dzieje.  Oczywiście podłączenie monitora zew. już
nic nie daje.

Co takiego dzieje się na samym początku i jak mogę tej sytuacji
zaradzić? Proszę o sugestie i pomoc. Myślę, że to może być ciekawe
wyzwanie.

olaf