Firefox + Windows + pl.ubuntuguide.pl = problemy

Michal Skrzypek michals w math.uni.lodz.pl
Śro, 31 Sie 2005, 21:37:37 CDT

Witam wszystkich!

    Chciałem tylko wspomnieć o magii, jaką tworzy wokół siebie stronka

    http://pl.ubuntuguide.org/

    Otóż, Firefox 1.0.6, jak również Deer Park Alpha 2, odpalone pod
Linuxem nie mają żadnych kłopotów z wyświetlaniem w/w stronki. Jednak,
co stwierdziłem ze zdziwieniem, pod Windowsami XP SP2 sprawa jest
nienajciekawsza - wystarczy szybkim ruchem myszki przewinąć stronę na
sam koniec - część tekstu nie pojawi się pod 1.0.6. Całkiem zabawne
efekty uzyskać też można, gdy spróbować zaznaczyć losowo kilka
fragmentów tekstu. Pod Deer Park Alpha 2 jest nieco lepiej, ale
wystarczy kilkakrotnie użyć kombinacji klawiszy [Ctrl +] (czyli
powiększyć nieco tekst) i również zaczną się dziać dziwne rzeczy...
trudno to opisać albo chociaż przewidzieć, spróbujcie sami :)))

    Co najciekawsze, Internet Explorer wyświetla stronę bez problemów...
pod Linuxem też raczej wszystko jest w porządku (testowałem na Hoarym).

    Problem ma cos wspólnego ze stylami css tej stronki, gdyż jeśli
skasować odwołania do nich, stronka wprawdzie wygląda "biednie", ale za
to nie sprawia już w/w problemów.

    Takie same efekty można uzyskać również próbując się z innymi
wersjami językowymi "Ubuntu Guide"...

    ... jakiś (detektyw / opiekun stronki) z dużą ilością wolnego czasu
jest może chętny do wybadania, która część css'a psuje wszystko? Tak,
żeby nadawało się to do zgłoszenia oficjalnego błędu...

    (chcąc również uniknąć dziwnych pytań, w rodzaju "a czy próbowałeś
na czystym profilu?" od razu odpowiadam, że w/w "efekty" pojawiają się
na świeżo zainstalowanym Firefoxie, bez żadnych dodatków)

Pozdrawiam,
Michał Skrzypek