wine

es_uomikim es_uomikim w op.pl
Pon, 22 Sie 2005, 04:36:42 CDT

Cześć,

Chciałem sobie zainstalować wine (co zrobiłem) żeby móc co najmniej
sprawdzic czy obsługuje niektóre programy windowsowskie (co się nie
udało...). Najpierw zaistalowałem wine przez apt-get'a z paczek ubuntu
ale że wypluwało błędy ale jakoś sie tym nie zainteresowałem tylko od
razu odinstalowałem program, by zainstalować najnowsze wine z paczek dla
ubuntu ale z sourceforge...i to wine też nie działa...

wypluwa o taki błąd:

-----------------------------
tymek w ubuntu:~ $ wine
Warning: the specified Windows directory L"c:\\windows" is not accessible.
Warning: the specified System directory L"c:\\windows\\system" is not
accessible.
Warning: could not find DOS drive for current working directory
'/home/tymek', starting in the Windows directory.
Wine 20050725
Usage: wine PROGRAM [ARGUMENTS...]   Run the specified program
       wine --help                   Display this help and exit
       wine --version                Output version information and exit
------------------------------

...wiem dlaczego tak jest; otóż wine szuka windows'a na hda1 (czyli
dawnym C:\) gdzie siedzi sobie win2k na NTFS - a zarówno ntfs jak i
win2k nie są przez wine mile widziane (jak przeczytałem).

Tyle, ze (podobno) windowsa wcale nei potrzebuję... wystarczy tylko
skonfigurować wine odpowiednio i stworzyć 'fake windows partition' (czy
jakkolwiek sie to zwie). Podobno w skonfigurowaniu wine mialo mi pomóc
winetools, które niestety jedyną rzeczą jaką robi jest uruchamianie sie
i nic ponadto...

Byłbym wdzięczny za pomoc : )

Z góry dziekuję,