video w ubuntu

Przemyslaw Kujawski prkujawski w poczta.tyszkiewicz.edu.pl
Wto, 9 Sie 2005, 03:36:31 CDT

Damian Melniczuk napisał(a):

>Dzięki. A więc tak:
>- nie wiem jak sprawdzić jaki mam chipset na karcie ale karta nazywa się
>CyberBlade, chyba jakaś standardowa montowana w laptopach Toshiba
>Satellite 1800-xxx.
>- jak odpalam mplayera z tym parametrem to zawsze się pokazuje obraz ale
>   działa wtedy niemiłosiernie wolno przez co nic nie idzie obejrzeć.
>Paski pojawiają się jak mplayer odpala "VO: [xv]". Gdy się wtedy dobrze
>uruchomi obraz to wszystko idzie płynnie.

Przy sprawdzaniu posiadanego chipsetu może się okazać pomocna komenta
lspci. Po jej wydaniu w linijce, w której pisze "VGA compatible
controller:" powinna widnieć nazwa Twojego chipsetu.
Nie wiem jaki masz dokładnie model laptopa ale może warto zerknąć na OS
Machine Compatibility Toshiby.
http://newsletter.toshiba-tro.de/main/
Tutaj masz przykładowy plik konfiguracyjny dla XFree86 4.2.0 i Tridenta
Cyber ALADDiN-T (Cyber Blade XP). Może okaże się on pomocny.
http://newsletter.toshiba-tro.de/infofiles_web/20020628072517_XF86Config_CyberbladeXP.zip

Pozdrawiam
Przemek