problem z freetype/fontconfig

Shot - Piotr Szotkowski shot w hot.pl
Śro, 3 Sie 2005, 11:25:18 CDT

Hej.

Wit Wilinski:

> Moze komus z Was udalo sie skonfigurowac fontconfig tak, by czcionki
> malych rozmiarow mialy wylaczony antyaliasing ale _byly czytelne_.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^     ^^^^^^^^^^^^^^^

Tak się nie chyba da. Jeśli czcionka ma mieć 5 pikseli
wysokości, to nie będzie czytelna bez antyaliasingu.

Mój debianowy ~/.fonts.conf, jeśli to coś pomoże. Zakomentowane
jest nie-antyaliasowanie rozmiarów 9px-15px; po odkomentowaniu tego
kawałka system będzie zachowywał się tak, jak Windows bez ClearType
(z dokładnością do faktu, że Windows zawsze antyaliasują boldy):

<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE fontconfig SYSTEM "fonts.dtd">
<fontconfig>

    <!--<match target="font">
        <test compare="more" name="pixelsize" qual="any">
            <double>9</double>
        </test>
        <test compare="less" name="pixelsize" qual="any">
            <double>15</double>
        </test>
        <edit mode="assign" name="antialias">
            <bool>false</bool>
        </edit>
    </match>-->

    <match target="font">
        <edit mode="assign" name="hinting">
            <bool>true</bool>
        </edit>
    </match>
    <match target="font">
        <edit mode="assign" name="hintstyle">
            <const>hintmedium</const>
        </edit>
    </match>

    <selectfont>
        <acceptfont>
            <pattern>
            </pattern>
        </acceptfont>
    </selectfont>

</fontconfig>

Do tego mam w `dpkg-reconfigure` włączone renderowanie subpikselowe
i wyłączone czcionki bitmapowe (w ~/.fonts linkuję sobie fixed ->
/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc/, dzięki czemu po powyższym <acceptfoncie>
mam ukochanego Fixed 9 w terminalu).

Pozdrav
-- Shot
--
   Probably merely possessing a Debian disk or any product of the United
   States is enough to get you thrown into jail in the wrong parts of