Instalacja w firmie na zlaczu 128Mbps

Shot - Piotr Szotkowski shot w hot.pl
Pon, 25 Lip 2005, 04:22:19 CDT

Hej.

marcin palczewski:

> Mała firma 5 komputerów, słabe łącze - neostrada 128.

> Chciałbym postawić tutaj Ubuntu ale nie tylko na jednym
> komputerze, ale na wszystkich jako system alternatywny.

> Jak to zrobić żeby nie przepychać przez sieć za
> każdym razem tych samych pakietów co przy instalacji.

Z Ubuntu w tej materii doświadczeń nie mam, ale pod Debianem używałem na
głównej maszynie podłączonej do Netu approksa i działo całkiem dobrze.

Z tego co widzę, approx jest dopiero w Breezym, ale w Hoarym
jest apt-cacher, który też powinien się nadać. Czyli:

1. Instalujesz na maszynie A system z Netu.
2. Stawiasz na niej apt-cachera.
3. Instalujesz na pozostałych maszynach sytem
   "z Netu", ale wskazując maszynę A jako repozytorium.

Zaleta proxy do APT-a jest taka, że jest to rozwiązanie przyszłościowe -
jeśli kiedyś maszyna F będzie potrzebować jakiegoś pakietu z archiwum,
zapyta maszynę A, ta to dociągnie z archive.ubuntu.com i poda maszynie
F, a wszystkie pozostałe będą mogły to (pytając maszynę A) dostać od
ręki. Nie trzeba robić pełnych mirrorów ani nic takiego - to co jest
potrzebne, a nie ma w cache maszyny A jest dociągane, a to co jest
w cache - serwowane z szybkością sieci lokalnej.

Pozdrav
-- Shot
--
      From my observation, when it comes to porting Linux to a particular
      device, a point doesn't appear to be necessary.              -- mpt