Re: montowanie dysków lokalnych vfat

Molot molotster w gmail.com
Sob, 4 Cze 2005, 05:56:35 CDT

uid=TwojUser,gid=GrupaTwojegoUsera,umask=MaskaUprawnień

Dopisz to do ustawień w fstab'ie. A, właśnie, zrób montowanie auto, to
nie będziesz musiał się tym przejmować za każdym razem :]

Dla przykładu moja linijka opcji idzie:

auto,rw,uid=raf,gid=raf,umask=0000

czy jakoś tak (piszę z pamięci) i działa spoko. Miłego użytkowania

(a na koniec - "man mount" by nie zaszkodziło)
On 6/4/05, marcin palczewski <marcin.linuks w gazeta.pl> wrote:
> Cześć
>
> Niedawno zacząłem używać Ubuntu 5.04 .
>
> Na koncie użytkownika mogę montować i zapisywać na USB i CD-RW .
> Nie udało mi się natomiast zamontować lokalnej partycji FAT32 z prawem
> do zapisu dla mojego użytkownika .
>
> W /etc/fstab w tym miejscu używałem takich ustawień
> "/dev/hda5 /DYSK vfat   rw,users   0   0"
> wtedy mogę jako użytkownik tylko podejrzeć pliki alae nie zapisywać .
> Zapisywać może root .
>
> zmieniałem też na rw,user,noauto ale wtedy wogóle nie widziałem tej
> partycji .
> [...]

Advocatus Diaboli - someone should do this job.

some kind of Molot
some kind of monster ;)

jid:molot w mruk.net
alt mailto:molot w mruk.net