Polskie znaki w kubuntu

Emil Oppeln-Bronikowski opi w cyb3r.org
Pon, 23 Maj 2005, 23:34:52 CDT

Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> Ale ja nie chcę :(

  Czcionki tzw. webowe zostały udostępnione przez MS właśnie po to, żeby
ludzie na innych systemach mogli oglądać strony w sensowny sposób. Poza
tym zespól ludzi od fontów w MS wykonał cholernie dobrą robotę. Ja
jestem pragmatykiem, oprogramowanie to nie religia. Jeżeli ktoś mi
pozwala użyć jego cholernie dobrej roboty *za darmo*, robię to. Jeżeli
ktoś chce zmusić mnie do płacenia za kiepską robotę, wybieram inne
rozwiązania.

> Chcę tak jak w MDK, mieć polskie znaki w czcionkach
> systemowych, bez korzystania z MSa.

  Ja sobie tak myślę, że te standardowe czcionki z KDE nie mają ogonków.
Może trzeba zrobić taką ,,chakerkę'' -- RPM-a z Mandrake wyciągnąć,
przemianować na .tgz, rozpakować, fonty wyrpuć, zrobić .deb lub po
prostu wrzucić do swojego katalogu z czcionkami.

  Poogooglam dziś do kawy i może mi się uda. :-)

--
  Emil Oppeln-Bronikowski, http://bronikowski.com
  Random order: Work. Sleep. Toilet. Eat.