RE: obsługa sprzętu pod Linuksem (było:Problem z root)

Piotr J. jaworek w poczta.onet.pl
Pon, 23 Maj 2005, 02:20:27 CDT

Mam Monoltę z10 i tez sprawdziłem, że gphoto jej nie obsługuje. Możliwość
"przestawienia aparatu w tryb widzenia go jako USB" jest ciekawa. Właściwie
to pod XP działa tylko w tym trybie (tzn. system widzi go właśnie jako
oddzielny dysk). A zakładając, że pod ubuntu też tak można, to pewnie trzeba
go jakoś zamontować. Mógłbym prosić o przykład składni polecenia?

jaworek

-----Original Message-----
From: ubuntu-pl-bounces w lists.ubuntu.com
[mailto:ubuntu-pl-bounces w lists.ubuntu.com] On Behalf Of Shot - Piotr
Szotkowski
Sent: Monday, May 23, 2005 9:02 AM
To: ubuntu-pl w lists.ubuntu.com
Subject: obsługa sprzętu pod Linuksem (było:Problem z root)

Witam.

Piotr J.:

> Niestety podejście do tego systemu ze strony
> producentów sprzętu jest ciągle fatalne.

Zależnie od producenta. Samsung np. do swoich
drukarek laserowych daje otwarty sterownik.

> Używam Ubuntu od pół roku i byłem zadowolony. Teraz jednak - dzięki
> napływowi gotówki zafundowałem sobie nowy sprzęt - drukarkę canona i
> cyfrówkę minolty.

Z drukarką penwie nic się nie da zrobić (choć sprawdź na Linux Printing[1]).
Co do aparatu - jaki model? DiMAGE A2, Z3 i V są obsługiwane przez gphoto,
ale może można po prostu aparat przestawić w tryb, w którym pokazuje się
systemowi jako zewnętrzny dysk na USB?

> Jestem naprawdę zły z tego powodu, ale ubuntu ciągle pozostanie
> dodatkiem, a nie podstawowym systemem w moim komputerze.

Cóż, trzeba przed kupnem sprawdzać, czy
to co się kupuje pod Linuksem zadziała.

BTW: Próbowałeś używać Windows w QEMU, VMWare czy czymś w tym stylu?

[1] http://linuxprinting.org/printer_list.cgi?make=Canon

Pozdrav
-- Shot
--
       In case you're not a computer person, I should probably point out
       that 'Real Soon Now' is a technical term meaning 'sometime before