obsługa sprzętu pod Linuksem (było: Problem z root)

Shot - Piotr Szotkowski shot w hot.pl
Pon, 23 Maj 2005, 02:01:33 CDT

Witam.

Piotr J.:

> Niestety podejście do tego systemu ze strony
> producentów sprzętu jest ciągle fatalne.

Zależnie od producenta. Samsung np. do swoich
drukarek laserowych daje otwarty sterownik.

> Używam Ubuntu od pół roku i byłem zadowolony. Teraz jednak - dzięki
> napływowi gotówki zafundowałem sobie nowy sprzęt - drukarkę canona
> i cyfrówkę minolty.

Z drukarką penwie nic się nie da zrobić (choć sprawdź na Linux
Printing[1]). Co do aparatu - jaki model? DiMAGE A2, Z3 i V są
obsługiwane przez gphoto, ale może można po prostu aparat przestawić
w tryb, w którym pokazuje się systemowi jako zewnętrzny dysk na USB?

> Jestem naprawdę zły z tego powodu, ale ubuntu ciągle pozostanie
> dodatkiem, a nie podstawowym systemem w moim komputerze.

Cóż, trzeba przed kupnem sprawdzać, czy
to co się kupuje pod Linuksem zadziała.

BTW: Próbowałeś używać Windows w QEMU, VMWare czy czymś w tym stylu?

[1] http://linuxprinting.org/printer_list.cgi?make=Canon

Pozdrav
-- Shot
--
       In case you're not a computer person, I should probably point out
       that 'Real Soon Now' is a technical term meaning 'sometime before