optymalizacja dostepu do plikow/katalogow

Dominik Zabłotny dominz w wp.pl
Nie, 15 Maj 2005, 17:50:46 CDT

Dnia 15-05-2005, nie o godzinie 22:34 +0200, Wit Wilinski napisał(a):
> Witam!
> 	Wpadlem na dosc nietypowy pomysl przyspieszenia dostepu do plikow i katalogow w systemie Linux. Zalozeniem jest trzymanie typu mime pliku w jego metadanych w drzewie filesystemu. Eliminuje to koniecznosc odczytu poczatku kazdego pliku przez libmagic przy odswiezaniu katalogu. Typ mime bylby wpisywany przy kazdym zapisie do pliku (w razie gdyby cos sie zmienilo;)
>
> Do maila dolaczam pierwszy, prowizoryczny draft tego pomyslu.
> Prosze o kometarze i (jesli pomysl jest tego wart;) wskazanie, do kogo mozna z tym uderzyc.
> [...]

Wydaje mi się, że Beagle zapisuje do atrybutów typ mime i kilka innych
ciekawych rzeczy.

NM Nautilus (począwszy gdzieś tak od GNOME 2.6) ze względu na wydajność
ustala typ pliku na podstawie rozszerzenia, a tylko w niektórych
przypadkach odpytuje libmagic.

--
Dominik Zabłotny
jid: doza w chrome.pl