optymalizacja dostepu do plikow/katalogow

Emil Oppeln-Bronikowski opi w cyb3r.org
Nie, 15 Maj 2005, 16:24:06 CDT

Wit Wilinski wrote:

> Do maila dolaczam pierwszy, prowizoryczny draft tego pomyslu.

  Metadane są ostatnio na topie. :-) Ja bym zrobił to w następujący
sposób: dodatkowe słowo do struktury opisującej plik (prawa, nazwa,
daty) w którym składowalibyśmy ID typu. Typ mógłby znajdować się w pliku
konfiguracyjnym np. /etc/mimeid.conf skąd były wczytywany na starcie
systemu. Dalej to już proste przypasowywanie po ID. Oczywiście
montowanie dysku na komputerze bez odpowiedniego patcha robi fallback do
starej metody. Całość zostawiłbym w userland, ze względu na możliwość
bezproblemowej zmiany mimeid.conf bez potrzeby zmuszania kernela do pracy.

  Ale może już mi się myli wszystko. :-p

  A może w ogóle iść dalej i patchować fopen(); tak, żeby zapisywało od
razu typ pliku, kiedy dostaje pierwsze 1024 bajty przez fputs(); --
fantasta ze mnie. ;0)

--
  Emil Oppeln-Bronikowski, http://bronikowski.com
  Random order: Work. Sleep. Toilet. Eat.