Jak odzyskac skasowane pliki?

Molot molotster w gmail.com
Pon, 25 Kwi 2005, 13:14:04 CDT

cat /dev/hda1 | grep ... >
/mnt/bezpieczna/ścieżka/na/innym/dysku/fizycznym/tutaj.tmp

Oczywiście na odmontowanej partycji
W grepie wrzucasz charakterystyczną linijkę i każesz mu wywalać +-
szacunkowy rozmiar pliku.
Potem otwierasz to np w vi, kasujesz śmieci...

Metoda toporna, ale uratowała mnie gdy przez przypadek (czytaj - z
głupoty) skasowałem sobie 5 godzin pracy oraz wszystkie backupy
tejże... Odzyskiwanie zużyło mi 1 godzinke, więc 4h zysku względem
tworzenia od nowa...

On 4/25/05, Wit Wilinski <madman w linux.bydg.org> wrote:

> Oczywiscie ze jest mozliwosc. Trzeba wyslac dysk do laboratorium odzyskujacego dane ;)
> Tak serio, to przy ext3 (to jest prawie to samo co ext2;) jeszcze moga zadzialac metody
> od ext2. Natomiast na reiserfs, pliki skasowane sa... skasowane.
>
> Prawdziwi admini nie robia backupow :)
>
> --
> "Nie lekajmy sie zatem 'wyplynac na glebie' wielkiego oceanu informatyki"
>         -- Jan Pawel II

I like RTFM answers. Just tell me what TFM I should R.

some kind of Molot
some kind of monster ;)

jid:molot w mruk.net
alt mailto:molot w mruk.net