kodowanie znaków w nazwach plików windows

es_uomikim es_uomikim w op.pl
Nie, 24 Kwi 2005, 08:14:03 CDT

Dominik Trzaskacz wrote:

> Jakie powinienem mieć wpisy w fstab, abym miał poprawnie wyświetlane
> polskie znaki w  nazwach plików. Próbowałem wstawiać
> iocharset=utf8,codepage=852
> ale nadal mam '(invalid encoding)'. Proszę o poprawną linie wpisu dla
> partycji vat z windowsa.

strzelam: może ,,windows-1250'' ?

btw ja sie sam chętnie dowiem czegoś a'propos kodowania znaków w windows
to dla mnie wciąż zagatka...nawet zwykły notepad, który niby zapisuje
pliki w UTF-8 robi to w jakimś 'dziwnym' UTF-8

> Drugie pytanie. Jak mam zamontować (wpisy w fstab) partycje ntfs po
> instalacji sterowników przy pomocy captive?
> Trzecie. Co zrobić żeby podmontowane dyski były widoczne w gnomowej
> lokacji Komputer?

http://www.google.pl

na stronie ubuntu jest jakis HOWTO's jak to zrobić, chodzi o
podmontowanie na stałe dyskó, nowy Gnome w Hoarym to sam widzi, stary
gnome tego nie widział - przynajmniej u mnie.

> Pozdrawiam
> --
> Dominik Trzaskacz

pozdrawiam,