Re: Prośba o wsparcie :)

CoSTa/marsmellow costa w people.pl
Nie, 10 Kwi 2005, 02:39:40 CDT

 files attached: <none>

M> Przygotowuję recenzję Hoary'ego dla 7thguard.net i mam prośbę do osób,
M> które stawiały system od nowa, przez instalację od podstaw. Interesują
M> mnie Wasze wrażenia dotyczące instalatora, jego spolszczenia,
M> poprawności wykrywania urządzeń itepe.

M> Z góry dziękuję.

no właśnie wczoraj się mi postawiło system od nowa.

obrazy pobrane torrentem - poszło szybko, miło i przyjemnie. źródeł od
groma więc łącze wysyciło jak należy :). potem to już zgranie płytki i
jazdaaa... oczywiście i386 wersja.

boot płytki bez problemów. z instalacją ubuntu jest mniej więcej tak:
sam system zrobiony jest dla ludzi leniwych, chcących mieć wszystko
pod ręką i w dodatku ładne a to sugeruje raczej linuksowych laików
(czyli takich kolesi jak nie przymierzając ja). dobrze! o to właśnie
chodzi! niechaj linuks zawita pod strzechy... problem w tym, że
instalator jest zrobiony dla ludzi mających już nieco obeznania w
linuksowej terminologii (chodzi mi głównie o partycjonowanie i
dokonywanie wyborów jaką partycję gdzie posadzić - trzeba nieco wiedzy
w tym temacie łyknąć i tu laicy mogą się nieco pogubić). instalacja
systemu zrobiona jest nieźle w mepisie choć na pewno nie doskonale.
tak, od nakładek graficznych raczej się nie ucieknie :)

wszystko przebiegło smooth. zdaje się, że jest kilka literówek w
instalatorze ale to do przełknięcia. ujęła mnie końcówka instalacji,
kiedy to zostały pobrane i zainstalowane pakiety polonizujące system.
bomba! openoffice od razu po naszemu, słowniki poooszły... no ogólnie
doskonały pomysł. zgrzyt ostry: brak możliwości wyboru wykrytych
rozdzielczości dla xorga. efekt jest średnio ciekawy - na starcie
dostałem (zresztą wcześniej też) gdm-a w maksymalnej rozdziałce
wykrytej a na 19-tu calach 1900xileśtam wygląda raczej średnio. och,
to kwestia zrekonfigurowania xorga raptem ale skąd biedny żuczek laik
ma to wiedzieć? samo ustawianie rozdziałki pod gnome sprawuje się
doskonale.

co do wykrywania sprzętu - wykryło wszystko. łącznie z padem manty
podpiętym pod usb. naczytałem się tu o problemach z hotplugiem -
żadnych przestojów nie zanotowałem, system wstaje w miarę szybko i na
pewno sprawnie.

okej, środowisko pracy "od ręki" jest gotowe. teraz kwestia
uaktualniania systemu i takie tam. menedżer uaktualniania to pomysł
doskonały po prostu. łatwo, miło, przyjemnie. jeśli macie tam moce
sprawcze to sugeruję z defaulta możliwość włączenia pakietów universe
w samym menedżerze. edycja sources.list nie jest łatwa dla laika.
trzeba przebić się przez nieco dokumentacji a to może być kłopotliwe.

naczytałem się o kubuntu. nie ukrywam, że kde "leży" mi bardziej niż
gnome. instalacja poszła gładko, miło i przyjemnie. to, co
sugerowałbym, to stworzenie może pakietu kubuntu-pl z zależnościami do
między innymi kde-i18n-pl tak, żeby od ręki kde gadało po naszemu,
instalowało naszego ispella i ogólnie zadbało o polonizację kde.
reszta to już sam miód i orzeszki. kde 3.4 (fajne :)) wygląda jak
należy i sprawuje się jak należy.

to, co razi w kde, to niemożliwość przechodzenia w tryb administratora
hasłem usera. nie znam się na tym ale pewnie wiecie o co chodzi. w
gnome odpalając cokolwiek wymagającego uprawnień admina wklepuje się
hasełko swoje i po problemie. korzystając z kde trzeba zdaje się
zdefiniować hasełko rootowe, nie wiem jeszcze do końca jak to działa -
no time to test.

w sumie to tyle spostrzeżeń laika.

konfiguracja:
amd 2000+
płyta asrock k7s8x (na chipsecie sis-a) tu specyfikacja:
http://www.asrock.com/product/product_k7s8x.htm
768mb ram
grafa: sapphire radeon 9600 atlantis (rozpoznana bez bólu)
monitor: iiyama vision master pro 454 (rozpoznany bez bólu)
drukarka: hp deskjet 5150 (rozpoznana bez bólu)
pad: manta, taki w stylu padów ps2 (dwie gałki analogowe itd. -
rozpoznane bez bólu i działa od kopa)

instalator ładnie rozpoznał zainstalowanego xp, dopisał gdzie trzeba.

wszystko. gdybyś byte chciał jakichś szczegółów - klep.

CoSTa/marsmellow

--
mailto: costa/at/kofeina.net   www: http://costa.kofeina.net

foobar2000 is now playing