A to tak fajnie chodzic w dziurawych ciuchach? (bylo: Dlaczego wszyscy nosimy inne ubranie)

booster b005t3r w tlen.pl
Śro, 2 Mar 2005, 09:27:00 CST

>  O, nie zgodze się. Fluxa używa nasz admin w pracy i bardzo sobie
> chwali. Ja też używałem przez jakiś czas. Nie widzę problemu.
> http://www.opi.mnc.pl/winamp_on_linux.png

Dobic mnie chcesz? :) Przeciez o tym mowie, ktos walnal skrina z shellem
i czyms na dokladke i to juz oznacza, ze jakis WM jest wspanialy i
nalezaloby go beatyfikowac. Daj spokoj.

> Ja lubię chodzić w trampkach, inni tylko w kaloszach. Jeden dostaje oczopląsu od
> KDE innemu cierpnie skóra na widok Fluxa.
>
>  Życie.

Taaa, zycie Panie, tylko (zostajac juz przy tej ciekawej terminologii :)
ze Twoje trampki sa o dwa numery zamale, moje kalosze ktos zrobil z
olowiu, a glany jeszcze kogos pasuja tylko na nielicznych. Az dziw, ze
ten obuwniczy jeszcze jakos ciagnie :)

>  Więc największą pomyłką Linuksa byłoby jego istnienie w ogóle. Właśnie
> możliwość tworzenia oprogramowania na własną modłe jest potęgą tego
> system. Kreatywność twórców. A to, że ludzie nie potrafią sobie poradzić
> z nadmiarem możliwości, to nie wina twórców, a odbiorców.

Rzeczywistosc jest zupelnie inna. Czyzby tworcy Fluxa byli kreatywni?
Dzis zawitalem na strone projektu po raz kolejny od 3-4 mesiecy.
Najnowsza wersja jest taka jak byla, czyli nadal ponizej 1.0, przez taki
kawal czasu nic sie nie zmienilo. Prawda jest taka, ze ideologia jest
wspaniala, ale rzeczywistosc jest w wiekszosci przypadkow do bani. Gdzie
tu wina odbiorcow? Co do samych menagerow okien, to moim skromnym
zdaniem nie ma dobrego. Wszystkie "leciutkie", to wynalazki "szalonych
naukowcow", mozna w nich otworzyc shella i firefoxa, machnac skrina i
pokazywac ludziom, ze ma sie cos fajnego, ale uzywac normalnie na
codzien (w moim wypadku: programowanie, przegladanie stronek, filmy, tv,
itd.) zwyczajnie tego nie mozna. Gnome nie jest zle, ale nie wszystkie
programy sa napisane dla GTK, przez co moim zdaniem odpada. KDE jakos
sobie z tym radzi, ale chodzi potwornie wolno.

>  Każde robi tak, jak ma robić wg. twórców.

Tylko czy tworcom zalezalo na jakiejs funkcjonalnosci tak naprawde...

>  A właśnie, że nie. :-) Bo to, że XFce nie jest Gnome, a które z koleji
> nie jest KDE nie znaczy nic w obliczu Freedesktop. To, że istnieje
> Opera, Mozilla czy Konqueror też nic nie znaczy w obliczu W3C. Linuksowe
> rozwiązania utylizują standardy, więc póki się ich trzymają -- może być
> miliar i siedem przeglądarek, bo jedni lubią bez tabów, inni z tabami.
> Ci Dillo a Ci Lynxa.

A wlasnie, ze tak :) Bo to co wyglada fajnie pod KDE, nie wyglada juz
tak swietnie pod Gnome, a to co dziala pod Gnome szybko, slimaczy sie
tragicznie pod KDE, a Twoje ulubione czcionki z tych dwoch srodowisko
nie chca za cholere dzialac pod Fluxboxem, a wszystko przez to, ze kazdy
chcialnapisac cos wlasnego i tak jak on to widzi, nie patrzac w ogole co
napisali inni. To nie wierza babel?

>  Czym udowadnaisz to, co napisałem wcześniej. Ten sam kernel, inne
> podejścia.

Wcale nie mowie, ze mozliwosc wyboru to jakas pomylka, tylko czasem nie
bardzo jest z czego wybierac, wiec jak slysze, ze jakis WM jest
zajebisty, bo mozna w nim odpalic shella i przegladarke, to mnie krew
zalewa :) Co do Slacka, to jest o tyle lepszy, ze robi za ciebie to, co
tobie zajeloby niepotrzebnie kupe czasu - kopiuje pliki gdzie trzeba i
zapisuje co gdzie skopiowal, zebys mogl to pozniej wywalic. Nie dopisuje
linijek do skryptow startowych czy nie zmienia bez twojej wiedzy
konfiguracji, to powinienes miec mozliwosc zrobic ty. A w Ubuntu jak
chcesz miec jako-taka pewnosc, ze nic nie spiepszysz, to najlepiej sie
trzymac bazy pakietow dla danej wersji dystrybucji i jechac na wiekowym
juz oprogramowaniu. Ale jak ktos nie lubi sie zaglebiac w sposob
dzialania systemu, to Ubuntu jest wtedy swietna sprawa.

--
"I've got cool waders on my both feet
  I can't jump so high, but I can step into deep shit"

Pozdrawiam
Lukasz Lazarecki

b005t3r w tlen.pl
b005t3r w teges.pl