gnome, metacity; nautilus wlacza sie ponizej innych okien

Rafal Jedruszek necui w nic-nac-project.de
Wto, 1 Mar 2005, 14:10:44 CST

Czesc,

Na razie nie zamierzam rezygnowac z programu nautilus (ktos mi
proponowal).  Chcialbym tylko doprowadzic go do uzytku.

Mam kolejny problem, istnial wlasciwie od kiedy uzywam Ubuntu i
Gnome.  Ubuntu mam w wersji Hoary.  Gnome korzysta z WM metacity.

  Otoz nautilus wlacza mi swoje okienko POD innymi otwartymi
  oknami.  Moim zdaniem ma to zwiazek z rysowaniem ikon na
  desktopie przez nautilusa.  Wiec kiedy go wlaczam, tak na
  prawde jest on juz otwarty, tyle ze tworzy sobie nowe okienko.
  Metacity to widzi i pokazuje to nowe okienko tuz nad starym
  (czyli desktopem), czyli ponizej wszystkich innych.

  Moge sie mylic, bo to tylko przypuszczenie.

  W kazdym razie to metacity jest bardzo niekonfigurowalne.
  Czytalem, ze takie bylo zalozenie (prostota).  Probowalem w
  gconf-editor cos znalezc, ale bezskutecznie.  Nie wiem jak
  zapytac wyszukiwarke (mysle, ze brakuje mi terminologii z
  dziedziny WM'ow :)).