Kernel skompilowany pod k7.

Shot (Piotr Szotkowski) shot w hot.pl
Pon, 28 Lut 2005, 12:46:01 CST

Hej.

jaworek:

> 1. Zauważyłem w repozytoriach Ubuntu kernel skompilowany pod K7.
> Jest tam jednak plik linux-image-k7, linux-image-2.6-k7 oraz plik
> linux-image-2.6.8.1-5-k7.

linux-image-2.6.8.1-5-k7 to sam kernel w konkretnej wersji,
linux-image-2.6-k7 to mały metapakiet, który będzie zależał
zawsze od najnowszej podwersji 2.6 jądra, a linux-image-k7
to mały metapakiet zależący od najnowszej wersji jądra
(teortycznie mógłby zacząć zależeć od 2.8.1).

> Do tego są pliki "restricted".

Analogicznie, linux-restricted-modules-2.6.8.1-5-k7 to "nie-wolne"
moduły do konkretnej wersji jądra, linux-restricted-modules-2.6-k7
to najnowsza wersja 2.6.x, a linux-restricted-modules-k7 to najnowsza
wersja.

Warto tu pamiętać, że w stabilnych wersjach Ubuntu (jak np. Warty,
na którym działasz) będą miały zawsze tę samą wersję jądra (Warty:
2.6.8.1), ale mogą mieć poprawki niekompatybilne binarnie, stąd osobne
pakiety takie jak linux-image-2.6.8.1-5-k7, zamiast po prostu kolejnej
wersji pakietu linux-image-2.6.8.1-k7.

Jeśli wydawana jest taka właśnie niekompatybilna binarnie wersja, to
zainstalowany w danym momencie pakiet linux-image-2.6.8.1-4-k7 nie
zostałby upgrade'owany; stąd warto mieć pakiety linux-image-2.6-k7
(czy wręcz linux-image-k7).

> Które więc należy zainstalować, aby wgrać jądro skompilowane
> pod Athlona XP - wszystkie, czy tylko któreś z nich?

Najprościej - pakiet linux-k7, który zależy od linux-image-k7
i linux-restricted-modules-k7, w ten sposób dając Ci zawsze
najnowszą wersję jądra z dodatkowymi modułami.

> 2. Obecnie mam zainstalowaną wersję kernela linux-image-2.6-386,
> a także linux-image-2.6.8.1-3-386, linux-image-2.6.8.1-5-386 oraz
> linux-image-386. Czy po instalacji jądra pod k7 mogę spokojnie te
> pliki odinstalować?

O ile nowe jądro będzie Ci dobrze działać - jak najbardziej. Podczas
bootowania (sam początek, gdy uruchamia się GRUB) możesz wcisnąć escape
i wybrać jedno z zainstalowanych jąder, na którym w danym momencie ma
się "podnieść" Twój komputer.

> 3. Czy czynności z punktu 1 i 2 mogę zrobić jednocześnie, czy lepiej
> najpierw zainstalować nowe jądro a dopiero potem usunąć stare?

Zdecydowanie lepiej - nie wiem, czy system w ogóle pozwoli Ci
odinstalować jądro na którym właśnie chodzi, ale nawet jeśli
tak, to byłby to raczej bardzo zły pomysł...

Pozdrav
-- Shot
--
     The above comment may be extremely inflamatory. For your protection,
     it has been rot13'd twice.                          -- JWhitlock, /.