kilka problemow z gnome

Rafal Jedruszek necui w nic-nac-project.de
Nie, 27 Lut 2005, 10:22:19 CST

Rafal Jedruszek <necui w nic-nac-project.de> writes:

> 1. Gdy stworze np. w konsoli jakis plik w ~/Desktop to nie
>    pojawia sie on na pulpicie.  Trzeba zrobic reload, aby sie
>    pojawil.  Moim zdaniem to bug, ale po przeszukaniu googli
>    natknalem sie na zdanie, ze to nie bug i tak ma byc.  Coz, nie
>    podoba mi sie takie rozwiazanie, w koncu po cos ten gamin tam
>    jest, nie?
>
>    Problem mam od bardzo dawna, czekam na naprawienie juz kilka
>    miesiecy, ale musze sie przyznac - nie zglosilem bledu.
>    Wydawalo mi sie, ze to gdzies u mnie w konf. tkwi problem, ale
>    dzis sie za to zabralem - usunalem wszystkie konf. gnome i
> [...]

Rozwiazalem problem.  Stworzylem na chwile nowego usera i
zauwazylem, ze u niego ten problem nie wystepuje.  Zauwazylem
rowniez, ze glowny kat. mojego konta ma prawa rwxr-x--x, a konto
nowego rwxr-xr-x.  Wrocilem zatem na swoje konto, wlazlem w
konsole i zrobilem co nastepuje:
$ cd Desktop
$ touch ble
$ # plik nie pojawil sie na pulpicie
$ rm ble
$ chmod o+r ..
$ touch ble
$ # plik pojawil sie na pulpicie od razu!
$ rm ble
$ # i od razu zniknal, dziala :)

ALE, co dziwniejsze:

$ chmod o-r ..
$ touch ble
$ # pojawil sie (sic!)

Nie wiem cholera, to jakis absurd.  Ale dziala... pewnie do
czasu.

> 2. Kosz.  Ciagle pusty.  Usuwanie w nautilusie dziala - pliki
>    pojawiaja sie w kat. ~/.Trash.  Ale wpisanie "trash:" w
>    nautilusie pokazuje mi pustke.  Dlatego tez ikonka kosza na
>    panelu przedstawia kosz pusty.
>
>    Usuwalem juz konfiguracje gnome, ale to nic nie dalo, w google
>    nic nie moge znalezc.  Podejrzewam, ze po prostu nie wiem jak
>    zapytac, bo az mnie dziw bierze, ze tylko ja mam taki problem.

Na nowym testowym koncie rowniez nie dziala.

> 3. W trakcie pisania tego listu zacial mi sie nautilus - zuzywa
>    100% CPU.  Czy jest jakis sposob, zeby go zabic?  Bo co go nie
>    zabiję, to sie znowu wlacza i znowu 100% CPU.  Czy musze
>    wylaczyc cale gnome/xserver, bo sie nautilus zacial (zaraz to
>    zrobie i tak, ale moze jest lepsza metoda na gnome?)?

W ogule caly czas sie zacina teraz, czasem od razu po starcie,
czasem dopiero jak rusze jakis plik, czasem jak rusze 50.

--
hydek tez pali trawke    _/+ http://42.pl/u/M6 +\_