Polskie znaki w xmms, mc, aria ??

Wit Wiliński madman w linux.bydg.org
Śro, 23 Lut 2005, 13:26:30 CST

On Wed, 23 Feb 2005 20:15:53 +0100
Maciej Lagun <eazyone w tlen.pl> wrote:

> Mam problem z uzyskaniem polskich znaków w programach jak w temacie.
> Zainstalowałem sobie Hoary'ego a on korzysta z utf-8. Pewnie to jest
> problemem.
>
> Nie mam już pomysłów jak to naprawić.
>
> Pomocy...

IMHO xmms i aria sa very-very depreceated. Nie korzystaja z systemu
renderowania
czcionek uzywanych przez wspolczesne programy. Potrzebujesz pakietow
czcionek:
* xfonts-75dpi-transcoded (albo 100dpi)
* xfonts-base-transcoded (ten jest tu szczegolnie potrzebny)

Najlepszym rozwiazaniem jest jednak zmiana programow na jakies
wspolczesniejsze :)
Polecam MPD (http://musicpd.org), jest tez w ubuntowych paczkach. Jest
to program typu klient-serwer. A klientow jest od koloru do wyboru ;)

Midnight Commander wymaga poprawnego skonfigurowania czcionki w
emulatorze terminala. Tu rowniez potrzebne sa pakiety czcionek
-transcoded.
Fajnie wyglada np. czionka:
*-*-fixed-medium-r-normal--*-140-*-*-*-*-iso8859-2

--
...[ GPG: 42E0E872 ]....[ JID: madman w chrome.pl ]...