Witam

Shot (Piotr Szotkowski) shot w hot.pl
Wto, 22 Lut 2005, 06:25:06 CST

Hej.

Piotr J.:

> Wczoraj zainstalowalem sobie Ubuntu i testuję. I od razu pierwsze
> pytanie - czy jest możliwość ściągnięcia (przejrzenia) archiwum
> tej listy, żeby nie bałaganić standardowymi pytaniami?

Bardziej ściągnięcia niż przejrzenia, bo kodowanie stron jest
nie-ten-tego: http://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-pl/

> 1. Do sources.list dopisałem repozytoria
> wskazane w polskim przewodniku po Ubuntu.

Piszesz o "Nieoficjalnym przewodniku po Ubuntu 4.10 (starter guide)"?
Dodałeś, jak rozumiem, universe i multiverse do Warty'ego, tak?

> Ciągle jednak mam wrażenie, że nie ma tam za wiele pakietów. Czy można
> bez narażania się na niestabilność systemu dodać tam też repozytoria
> do sarge Debiana, lub ewentualnie, linków do wersji hoary ubuntu?

Bez narażania się na niestabilność to nawet universe nie można dodać -
pytanie, o jakiej niestabilności mówimy. :o) Najmniej niestabilne
z nieoficjalnych jest universe i multiverse do Warty'ego, tyle, że
jest to snapshot z października (stąd być może opisywane przez Ciebie
braki).

Dodanie repozytoriów z Hoary'ego jest pomysłem takim-sobie, bo pewnie
wszystko jest już skompilowane pod nowszego glibca, a to oznacza,
że będziesz też musiał go upgrade'ować - nie wiem, na ile to prawda
w Ubuntu, ale w Debianie jeśli pakiet z unstable wymagał glibca
z unstable, to równie dobrze można było cały system do unstable
upgrade'ować.

W tym momencie Hoary niby jest w fazie (powolnego) zamrażania, ale
tak naprawdę to jeszcze ostro przy nim dłubią, i z tego co widzę na
ubuntu-users i -devel możesz mieć problemy choćby z migracją XFree86 ->
X.org, esd -> polypaudio itp. W szczególności któryś z głównych pakietów
KDE był wczoraj nieinstalowalny... Ale na Twoim miejscu i tak bym
spróbował. :o)

Pakietów z Debiana bym nie brał - Hoary jest póki co synchronizowany
z unstable, więc wszystko z unstable (a tym bardziej z sarge'a) powinno
być w Hoarym; często to te same pakiety, ale czasem mają coś-tam pod
Ubuntu zmienione. Jedyne, czego mi by ewentualnie brakowało, to ekg2
z Debiana experimental.

> 2. Nie zjedzcie mnie od razu, ale czy
> znajde gdzieś repozytoria kde pod ubuntu.

W Hoarym (w universe) jest już nawet kubuntu-meta, więc pewnie
nieoficjalnie KDE będzie w Hoarym, a oficjalnie w Grumpym (który
podobno może jeszcze zdążyć do października zmienić nazwę).

> Dotąd ciągle jechałem na kde i choć widze wiele zalet
> gnome, ciągle niektóre rzeczy łatwiej mi robić pod kde.

E tam. ;o)

Pozdrav
-- Shot
--
      From my observation, when it comes to porting Linux to a particular
      device, a point doesn't appear to be necessary.              -- mpt