NAT

booster b005t3r w tlen.pl
Sob, 12 Lut 2005, 15:33:12 CST

> Nie mam pojęcia co to robi i jak to działa. :o) Mam po
> prostu dwie sieciówki, jedna na zewnątrz, druga eth1:
> auto eth1
> iface eth1 inet static
> 	address 192.168.1.1
> 	netmask 255.255.255.0
>
> Zrobiłem sobie `ifup eth1` i `apt-get install ipmasq` i na drugim komie
> (skonfigurowanym address 192.168.1.2, netmask 255.255.255.0, gateway
> 192.168.1.1) "Internet się pojawił".

:)

> dnsmasq używam jako DNS-a cache'ującego, ale ma też funkcjonalność DHCP
> - jeśli byś to sobie dokonfigurował w /etc/dnsmasq.conf to kompy w sieci
> mogłby być skonfigurowane po dynamicznie (linijka "iface dhcp inet dhcp"
> w /etc/network/interfaces, czy wyklikane w GNOME/Windows - wszystko jedno).

Spoko, tym tez sie pobawie, gdy zrobie juz standardowego NATa. Mam
nadzieje, ze ten imasq jest konfigurowalny, bo pare rzeczy od siebie
chcialbym tam dodac.

Wielkie dzieki za pomoc!

--
"I've got cool waders on my both feet
  I can't jump so high, but I can step into deep shit"

Pozdrawiam
Lukasz Lazarecki

b005t3r w tlen.pl
b005t3r w teges.pl