NAT

Wit Wiliński madman w linux.bydg.org
Sob, 12 Lut 2005, 06:16:03 CST

On Sat, 12 Feb 2005 12:29:30 +0100
booster <b005t3r w tlen.pl> wrote:

> Witam,
>
> To chyab moj pierwszy mejl na ta liste, wiec hello everybody :)
> Mam pytanko - sa jakies skrypty, pliki konfiguracyjne czy inne juz
> gotowe mechanizmy, zeby postawic firewalla/nata pod ubuntu? Czy moze
> trzeba wszystkie skrypty pisac samemu i dodac np. do
> /etc/init.d/networking ? Wiem, ze np. w redhacie sa takie rzeczy, wiec
>
> podejrzewam, ze i debian ma cos takiego.
>
> Z gory dzieki za wszelka pomoc!

Po pierwsze, wlacz ip_forward
Potem wpisz:
iptables -t nat -A INPUT -o interfejs_wyjsciowy -j MASQUERADE

i bedzie dzialac. interfejs_wyjsciowy to ten, ktory ma dostep do
internetu.
Ten przyklad udostepnia lacze dla wszystkich.

Co do firewall'a, to polecalbym poczytanie HOWTO o iptables i NetFilter.

--
. Registered Linux User #164764  ...::... Registered BLUG Member #0032 .
...   http://www.madman.2ya.com    ....     JID: madman w chrome.pl    ...