Problemy początkującego urzytkownika

Przemyslaw Kujawski prkujawski w poczta.tyszkiewicz.edu.pl
Czw, 27 Sty 2005, 18:16:55 CST

Dnia 28-01-2005, pią o godzinie 00:29 +0100, Dominik Trzaskacz
napisał(a):
> [...]
> i chodzi w miarę stabilnie. Zachęcił mnie prosty (w porównaniu do KDE)
> interfejs GNOME. Jako, że jestem zielony z linuxa miałem i mam z
> Ubuntu sporo problemów.
>
> Jeden z nich już rozwiązałem dzięki tej lliście - chodzi o rozdzielczość w GDM.
>
> Następny problem, z którym się borykam to nie wyłączanie się komputera
> po zamknięciu systemu. Ostatnie komunikaty mówią o wyłączeniu dysków,
> potem napis 'Shutdown' i tak już zostaje. Jest to szczególnie
> denerwujące, gdyż komputera nie da się wyłączyć przyciskiem Power
Jaka masz plyte glowna? Moze to byc wina obzlugi ACPI (tak bylo w moim
przypadku). Moze pomoc wymuszenie jego obslugi przez dodanie acpi=force
w /boot/grub/menu.lst np.
kernel          /vmlinuz-2.6.8.1-4-k7 root=/dev/hda7 vga=794 acpi=force
ro quiet splash

> Evolution nie wysyła maili na serwer GMail. To podobno znany problem,
> tylko nie wiem czy to błąd Evolution czy GMail=a.
>
> Zainstalowałem Blendera i ma on problemy z wyświetlaniem interfejsu
> (kursor zostawia artefakty). Mam Rive TNT2 i zainstalowane sterowniki
> NVidia.
Po instalacji wydales komende:
sudo nvidia-glx-config enable
???

> Totem był domyślnym odtwarzaczem plików muzycznych (np. wav).
> Zmieniłem to an XMMS i jest OK. Jednak totem często po otwarciu
> jakiegoś pliku (audio lub video) przestaje odpowiadać lub nie
> odpowiada przez długi czas. Zainstalowałem kodeki gstreamer0.8-plugins
> i w32codecs, a totem dalej nie wyświetla divxów. Zainstalowałem
> mplayera, ale jeszcze nie udało (nie miałem czasu) mi się go uruchomić
> (może polecicie jakiegoś innego playera?)
http://www.ubuntulinux.org/wiki/InstallingMplayerFromHoaryInWarty/view?searchterm=mplayer
instalacja mplayera z Hoary'ego. Ten dostepny w Wartym nie bardzo
dziala.

> Synaptic wysypuje się przy próbie instalacji niektórych pakietów, ale
> radze sobie z apt-get.

Nie mieszales nic przy zrodlach pakietow w /etc/apt/sources.lst?
> Jak instalować deb'y z twardziela tak, żeby zachować zależności między
> pakietami? Próbowałem już to robić ale coś pochrzaniłem.
>
> Co powinno znaleźć się na polskiej stronie o Ubuntu?
> - jak przystosować dystrybucje do polskich warunków (spolszczenie
> niektórych programów, instalacja typowo polskich aplikacji, itp.) -
> trochę jest już na wiki.
No wlasnie czesc jest. Jakie konkretnie aplikacje masz na mysli?
> - jak zainstalować kodeki tak, żeby wszystkie multimedia, które
> działają pod windowsem działały i w Linuksie.
Opisane w linku dotyczacym isntalacji mplayera ktory podalem Ci wyzej.
> - jak uaktualnić Firefoksa do wersji 1.0 (z Hoary) - przeglądarka to
> podstawa ;-)
Poki co nie jest zalecana taka mieszanka ...
> - jak instalować aplikacjie z poza Ubuntu (z repozytorium debiana i lokalnie)
Jak zainstalowac pakiety z poza ubuntu czesciowo opisalem przy opisie
instalacji GNUGadu 2:
http://www.ubuntulinux.org/wiki/InstalacjaIKonfiguracjaGNUGadu2WUbuntu
Ale propozycja tematow ciekawa ... cos sie pomysli jak bedzie chwilka
czasu:-)

> Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc
Rozniez pozdrawiam;-)
--
Przemyslaw Kujawski <prkujawski w poczta.tyszkiewicz.edu.pl>