Problemy początkującego urzytkownika

Dominik Trzaskacz dominik.trzaskacz w gmail.com
Czw, 27 Sty 2005, 17:29:04 CST

Witam
Ubuntu to pierwszy Linux jaki zadomowił się na dłużej na moim
komputerze. Jako pierwszy poprawnie wykrył cały sprzęt, ładnie wygląda
i chodzi w miarę stabilnie. Zachęcił mnie prosty (w porównaniu do KDE)
interfejs GNOME. Jako, że jestem zielony z linuxa miałem i mam z
Ubuntu sporo problemów.

Jeden z nich już rozwiązałem dzięki tej lliście - chodzi o rozdzielczość w GDM.

Następny problem, z którym się borykam to nie wyłączanie się komputera
po zamknięciu systemu. Ostatnie komunikaty mówią o wyłączeniu dysków,
potem napis 'Shutdown' i tak już zostaje. Jest to szczególnie
denerwujące, gdyż komputera nie da się wyłączyć przyciskiem Power
umieszczonym na obudowie.

Evolution nie wysyła maili na serwer GMail. To podobno znany problem,
tylko nie wiem czy to błąd Evolution czy GMail=a.

Zainstalowałem Blendera i ma on problemy z wyświetlaniem interfejsu
(kursor zostawia artefakty). Mam Rive TNT2 i zainstalowane sterowniki
NVidia.

Totem był domyślnym odtwarzaczem plików muzycznych (np. wav).
Zmieniłem to an XMMS i jest OK. Jednak totem często po otwarciu
jakiegoś pliku (audio lub video) przestaje odpowiadać lub nie
odpowiada przez długi czas. Zainstalowałem kodeki gstreamer0.8-plugins
i w32codecs, a totem dalej nie wyświetla divxów. Zainstalowałem
mplayera, ale jeszcze nie udało (nie miałem czasu) mi się go uruchomić
(może polecicie jakiegoś innego playera?)

Synaptic wysypuje się przy próbie instalacji niektórych pakietów, ale
radze sobie z apt-get.

Jak instalować deb'y z twardziela tak, żeby zachować zależności między
pakietami? Próbowałem już to robić ale coś pochrzaniłem.

Co powinno znaleźć się na polskiej stronie o Ubuntu?
- jak przystosować dystrybucje do polskich warunków (spolszczenie
niektórych programów, instalacja typowo polskich aplikacji, itp.) -
trochę jest już na wiki.
- jak zainstalować kodeki tak, żeby wszystkie multimedia, które
działają pod windowsem działały i w Linuksie.
- jak uaktualnić Firefoksa do wersji 1.0 (z Hoary) - przeglądarka to
podstawa ;-)
- jak instalować aplikacjie z poza Ubuntu (z repozytorium debiana i lokalnie)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc
--
Dominik Trzaskacz