Ubuntulinux.pl

Shot (Piotr Szotkowski) shot w hot.pl
Pon, 24 Sty 2005, 11:03:37 CST

Hej.

opi w cyb3r.org:

> Z moich rozmów wynika, że Canonical chce mieć wszystkie domeny dla
> siebie. My możemy im pomóc popchnąć sprawę ale oni płacą i rządzą.

O, no to bardzo miło z ich strony;
też uważam, że to najlepsze rozwiązanie.

> Home.pl to niezła maszyna. :-) Osobiście mi to bez różnicy, bo
> zwykle przedelegowuje wszystko do siebie i kolegów. Tj. DNS.

Mi też za nic poza registrarem nie służą, tak czy siak problemów z nimi
żadnych nie miałem. A że konto pocztowe na hot.pl od ośmiu lat działa
jak marzenie, to zaufania do nich nabrałem sporego.

> Spokojnie, możemy kupić -- ale od razu mówię, że Canonica będzie
> chciała ownership nad tym. Więc albo kupimy i nam zrefundują (tak,
> czy inaczej -- nie musi być w pieniążkach) albo sami zapłacą przelew.

Spoko.

> Wygląda nieźle jako Wiki, ale boje się zaglądać w kod. Ale zrobię to.
> Zupełnie nie podoba mi się myśl, że będziemy brać coś, czego potem nie
> będzie możliwości zmienić, czegoś dodać.

A to Wiki też jest częścią Plone? Nawet nie wiedziałem. :o)

> Smurfix prosił ostatnio, żeby ktoś mu zrobił jakieś skóry do Wiki dla
> LoCo, więc zakładam, że odgórna chęć dostarczenia takich zabawek przez
> Canonical jest. Oddanie im tego w zarząd daje nam jeszcze jedno -- nikt
> z nas nie musi tym administrować. ;-)

Dlatego też jestem zwolennikiem "niech nam to hostują i dadzą Plone,
skoro już to mają przetestowane" - choć, jak mówiłem, nie upieram się
przy Plone bo go nie znam. Po prostu wydaje mi się, że jeśli im starcza
to nam też na początek powinno, a pójście w coś innego zawsze grozi tym,
że nie będziemy mogli potem czegoś-tam zrobić tak jak oni.

> Plan mam podobny, tylko, że muszę zmienić laptopa. Mój PII w 400 działa
> świetnie ze Slackiem i XFce4.2, ale Gnome się na nim troszkę ciągnie.

A czemu nie Hoary + Xfce 4.2? Był o tym ostatnio wątek na debian-devel:
http://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-users/2005-January/thread.html#19088

> Ważne, żeby się wstrzelić z instalacją w okres średniego spokoju.

Hm, właśnie pojawił się Array 3, może to dobry wybór? Choć nie wiem,
czy sam będę wolał Warty base + upgrade do Hoary'ego, czy instalowanie
z arraya...

> Cała metoda opisana jest tu:
> http://www.ubuntulinux.org/wiki/BuildDaemons/

Dzięki za linka - dobrze z niego rozumiem, że uploady
do archiwum mogą zdarzać nawet się co pół godziny?

> [2] http://opi.pegasos.pl/?siurp=single&id=218

Feeda byś do swojego bloga zrobił, bo śledzić nie ma jak...
A co do MySQL-a - http://sql-info.de/mysql/gotchas.html polecam. :o)

Pozdrav
-- Shot
--
      She was good at playing abstract confusion in the same way a midget
      is good at being short.            -- Clive James on Marilyn Monroe