Ubuntulinux.pl

Shot (Piotr Szotkowski) shot w hot.pl
Nie, 23 Sty 2005, 19:31:28 CST

Hej.

Emil Oppeln-Bronikowski:

> Prosimy Canonical o domenę, czy jeszcze nie mamy co tam przedstawić?

W jakim sensie "prosimy"? O prawa do
"ubuntulinux" czy o zasponsorowanie?

> Właściwie, dobrze by było zamówić ją już teraz, wszyscy wiemy jak
> działają cyber-squaterzy. Ubuntu.pl, o czym wspominałem już na liście
> sounder, jest zajęte.

Tak, wartoby zarejestrować - nie wiem czy macie jakieś preferencje co do
pośrednika, ja przeniosłem ~rok temu shot.pl z NASK-u do home.pl i nie
narzekam. Kwoty na całość nie bardzo chciałbym wykładać, ale nie miałbym
nic przeciwko złożeniu się np. we czterech.

> Oddajemy się całkowicie w ich ręce, czy też będziemy chcieli
> ew. stawiać to gdzieś u nas (mogę dostarczyć miejsce na naszych
> serwerach z błogosławieństwem mojej firmy, pewnie wy też możecie).

Ja aktualnie umiarkowanie mogę, niestety. Poprosić Canonical o hosting
zawsze można, choć nie wiem na ile oni już się określili jak bardzo
chcą wspierać działania lokalnych grup. Zawsze można równolegle postawić
u siebie, a w międzyczasie pertraktować.

> Nie bawimy się w tworzenie strony, i prosimy
> o Wiki, czy też psujemy jakiś własny silnik?

Plone nigdy nie używałem, więc trudno mi się wypowiadać o jego
funkconalności, ale jeśli nikt nie ma nic przeciwko, to ogólnoubuntowa
standaryzacja może mieć dobre strony.

> I zupełnie na boku: w lutym będę przesiadał się na Horaya

Hoary'ego. :o)

> czy ktoś też to planuje i chce ze mną dzielić ból?

Ja planuję postawić Hoary'ego na laptopie (w tej chwili Debian
unstable), ale nie wiem jeszcze dokładnie kiedy. Jak znam życie,
to w początkach lutego...

> A może ktoś już to zrobił i ma jakieś ważne uwagi?

Raz instalowałem Hoary'ego od zera (płytka z Wartym -> custom-expert
-> edycja /etc/apt/sources.list -> upgrade base i `apt-get install
ubuntu-desktop`) i wszystko działało bardzo niestabilnie, ale niestety
memtest wykazał, że to nie wina Ubuntu, tylko płyta główna lata
świetności ma już za sobą - trudno mi więc cokolwiek powiedzieć.

Z obserwacji ubuntu-users i ubuntu-devel wynika, że czasem coś się
chrzani (X-y, OpenOffice.org, czasem coś mniejszego), ale zwykle
w max. tydzień naprawiają.

Nie wiem, czy apt-listchanges jest jakoś do Ubuntu przeportowane; na
moim Debianie unstable takie rozwiązanie całkowicie załatwia sprawę:
ftp.debian.org dostaje codziennie pakiety przed 23:00 CET, o 23:00
robię z crona `apt-get update`, a rano ściągam pakiety i upgrade'uje
te, w których przez noc nikt nie znalazł krytycznych błędów.

W Hoarym, z tego co zauważyłem, główne źródło pakietów jest zasilane
dużo częściej, więc coś takiego raczej nie zdałoby egzaminu, ale może
dałoby się wymyślić coś równie dobrego.

Pozdrav
-- Shot
--
           > Jak udostępnić połączenie internetowe w Neostradzie???
           Dyskretnie.             -- THC i DooMiniK, chip.internet
========================= http://shot.pl/wycinki/ === http://shot.pl/1/125/ ===