[LoCoPl] pakiety language-pack-* (było: Witaj na liście dyskusyjnej "ubuntu-pl")

Shot (Piotr Szotkowski) shot w hot.pl
Wto, 18 Sty 2005, 16:16:26 CST

Hej.

Emil Oppeln-Bronikowski:

> Aha, właśnie, gratulacje z okazji przetłumaczenia UbuntuGuide.

Ja też gratuluję - przyznam się ze wstydem, że wcześniej
polskiej wersji nie zauważyłem. Świetna robota.

> * Zastanowić się, czy będziemy się mocno zabijać, żeby dostarczyć
>   ,,bardziej polskie'' Ubuntu razem z Horay, czy też wyznaczamy sobie
>   badziej realne zadanie, wpasowania się z wszystkim na nadajście
>   Grumpy.

Niestety nie wiem, jak dokładnie wygląda sprawa polskiej lokalizacji
GNOME 2.10 w Hoarym (bo, ekhm, ja tak naprawdę jeszcze Ubuntu na żadnej
ze swoich maszyn nie mam zainstalowanej...), ale na pewno kłują w oczy
rzeczy, które ogląda się stale - główny pasek w postaci "Aplikacje,
Places, Biurko" jest raczej nie do przyjęcia.

> * UTF-8 || ISO-8859-2

UTF-8. Problem jest przede wszystkim z programami konsolowymi spoza
main (mc, ekg, slrn-pl); mc czeka z obsługą UTF-8 na wersję 1.7.0 (nie
wiadomo kiedy wyjdzie), ekg nie jest już rozwijane, a ekg2 pod kątem
locale UTF-8 nie testowałem, slrn-pl czeka na nową bibliotekę slang
(i czeka, i czeka, i czeka).

> * Kto zbiera na piwo?

Funkcji skarbnika nigdy nie pełniłem i wątpię,
bym się do niej nadawał, jeśli o to pytasz...

> * Jakie piwo?

Wino, tak. Pierwsza butelka jakiegoś lepszego, potem dowolne.

>  Acha, no i oczywiście, krótka demonstracja własnych person:

Piotr Szotkowski, mam 25 lat i lokalizacyjnie jestem rozerwany między
Warszawą (dom) a Łodzią (dziewczyna). Z dystrybucjami Linuksa zapoznaję
się bliżej od lipca 2003 (po przetestowaniu kilku dystrybucji na
laptopie stanęło na Debianie), od października 2003 praktycznie 100%
linuksowiec (Debian na biurku). Ubuntu znam na razie głównie z LiveCD
i instalacji przeprowadzonych u innych, ale już widzę, że to dystrybucja
dla mnie - GNOME i Debian, który faktycznie działa. Bardzo podoba mi się
zorientownie na Pythona i support "rdzenia", pozwalający na regularne
wersje stabilne. Zawodowo dłubię sobie głównie rzeczy webowe oparte
o PHP i PostgreSQL-a, hobbystycznie planuję oddać się w ramiona Pythona.

Pozdrav
-- Shot
--
       That being done, all you have to do next is call free() slightly
       less often than malloc(). You may want to examine the Solaris