Error en mi sistema operativo Ubuntu 7.10

Diana Katherine Horqque diana.kotoshi en gmail.com
Sab Mar 1 19:49:23 GMT 2008

Saludos,

Les ruego que por favor me ayuden ya que cuando quiero entrar a

Ubuntu 7.10, Kernel 2.6.22-14-generic tanto como al del recovery mode me
sale el siguiente mensaje y no puedo acceder a mi escritorio ni a nada de
nada.

Node 259543 is a unknown file type with mode 077517 but it looks like is
realy a directory

Dev/sda7: Unexpected Incosistency; RUN fsck MANUALLY

(i.e, withour –a or –p options)

Sck died with exit status 4

   - An automatic file system check (fsck) of the root fielesystem
   failed. manual fsck must be performed, then the sytem restarted.

The fsck should be performed in manintenance mode with the root filesystem
mounted in read only mode

   - The root filesystem is currently mounted in read-only mode.
   Maintenance shell will now be started.

After performing system manintence, press control –D to terminate the
maintenance shell and restart the system.

Ash: no job control in this shell

Ash: groups: command not found

Ash: lesspipe: command not found

Ash: command: command not found

Ash: the: command not found

Ash: dircolors: command not found

Ash: command: command not found

Ash: The: command not found

Boot @mafalda:~#

Por favor, obvien los errores ortográficos que puedan haber ya que la
pantalla no me permitió ver completamente algunas palabras y cortó algunas
al principio.

Gracias anticipadamente,

--
Diana