Ubuntu Norge Møte - Søndag 28. juni kl 21.00 på IRC kanalen #ubuntu-no @ irc.ubuntu.com (FreeNode)

Rubén Romero y Cordero huayra at ubuntu.com
Thu Jun 25 13:00:21 BST 2009

Hei,

For det første vil jeg bruke anledningen til å takke Karianne for den jobben
hun har gjort for Ubuntu i Norge. Hun har vært en enestående kontaktperson:
samarbeidsvillig, hjelpsom og kreativ. Jeg har for min del fått mye hjelp
fra deg og jeg håper at du ikke forsvinner helt fra det lille teamet vårt.

Lykke til videre med dine prosjekter, Karianne!

For det andre vil jeg takke dere alle for denne sjansen jeg nå får til å
være kontakt personen for Ubuntu norge. Jeg tar mitt engarsjement i vår
community på alvor og jeg kommer til å jobbe hardt og konstant for å få
utføre jobben. Jeg gleder meg til dette med en viss ærefrykt, som sikkert er
sunt. Jeg liker godt å diskutere ting, men liker mest å omsette tankene i
handling.

Ubuntu Norge har siden sin opprettelse i 2005 stått for mange aktiviteter:
 * Bevistgjøring/Marketing eventer i samarbeidet med folk fra flere
organisasjoner og selskaper (FreeCode, NUUG, OLUG, PING, Redpill-Linpro,
Simula Research Labs, UiO, USIT)
 * Oversettelse av Ubuntu til norsk (også i sammarbedi med andre norske
oversettere, bl.a. OOO teamet)
 * T-skjorter!
 * Ett nettsamfunn som knyttepunkt for alle ubuntu brukere i Norge

De to siste lanseringsfestene har vært en dundrende suksess med mange
deltakere (70+) side aktiviteter (foosball, foredrag) og pizza!

Om dagen skjer mange omstruktureringer rundt måten lokale teams jobber på.
Den globale Ubuntu community skal bli tettere integrert for å unngå å gjøre
ting to ganger og flere aktiviteter samkjøres (f.eks. Global Ubuntu Jam) for
å gjøre Ubuntu, som GNU/Linux distribusjon og community, bedre. Det har vært
lenge snakk om et nordisk samarbeid også, men lite er blitt gjort.

Jeg håper at flere av dere kan og vil være med på dette i Norge også. Vi
trenger et tettere og mer synlig community i Norge for å fikse vår bug #1!

Jeg foreslår derfor et møte førstkommende søndag kl 21.00 norsk tid med
følgende agenda:

* Ubuntu Norge, en gjennomgang:
 * Hvem er vi og hva vil vi?
 * Infrastruktur (webside, forum, chat, launchpad, mailister)
 * Aktiviteter (oversettelse, friprog bevisstgjøring, eventer)
* La oss se fremover:
 * Hva kan du bidra med?
 * Forbedringspotensial?
 * Arbeidsgrupper (team infrastruktur, aktivitetsgruppa,
oversettelsesgruppa++)
  * Oversettelse: i18n-no, launchpad+upstream samarbeid
  * Team infrastruktur ansvarlige
  * Eventer: Større fester og holde dem flere steder, samt andre fysiske
møter for Ubuntu entusiaster
  * Samarbeidet med andre friprog/fri kultur interesse organisasjoner
* Synliggjøre bruk av Ubuntu i Norge: lokalt, nasjonalt, regionalt, globalt

Jeg håper at det er flere enn meg som er interessert i å se Ubuntu enda mer
synlig og slikt skape flere fornøyde brukere og et bedre Ubuntu Norwegian
LoCo Team

Spre nyheten om dette møtet til alle som kan være interessert i å bidra. På
forhånd takk!

Vi sees på søndag!

Mvh

Rubén Romero