[ubuntu-no] ubuntu.no trenger nytt hjem

Tor Bendiksen tor at tblab.net
Fre 30. Aug 2013 09:49:21 UTC

On 2013-08-30 10:57, Robert Grønning wrote:
> Hjertlig takk som byr Tor!
>
> Vi har hatt ubuntu.no på privat VPS før, og kom frem til at det
> fungerer kun frem til at eieren fikk nye planer, og da blir det styr
> med flytting igjen.
>
> Så jeg hadde håpt på noe der den kan sitte i lengre tid uten at ting
> skjer og den må flyttes på, så jeg vil helst ha organisasjoner eller
> bedrifter om mulig.
Skjønner problemet, og selv om jeg har planer om å fortsette, så kan
selvfølgelig alt mulig skje.

> Jeg har vurdert å kjøpe en VPS til den selv, men for tiden kan jeg
> ikke si at økonomien er stabil nok til at det ville ha vart.
>
> Kanskje vi kunne samlet inn penger, og kjøpt et dedikert webhotel
> eller VPS for flere år fremover, avhengig av hva vi klarer å skrape
> sammen? Jeg spytter lett inn 500 f.eks.
Jeg synes dette er en flott ide. Jeg spytter gjerne i selv.

> Det glemte jeg, den sender nok en god del epost ja.
Ikke noe problem, men må planelegges.

Tilbudet gjelder fortsatt (eventuelt andre infra ting som kan trenges.
DNS, mail, monitoring, etc). Jeg har det meste satt opp allerede.
Men som sagt så synes jeg det er en bedre plan å sette opp en VPS
dedikert til dette formålet. Da er man ikke avhengige av en
person/organisasjon.

--
Tor Bendiksen