[ubuntu-no] Ubuntu Norge - oppsummering av 2010 aktivitetene og planer for 2011

Rubén Romero y Cordero huayra at ubuntu.com
Ons 12. Jan 2011 15:15:12 UTC

Hei alle sammen,

Med dette ønsker jeg å invitere folk til å formalisere Ubuntu Norge
som organisasjon. Vi har hatt en løst organisert gruppe som får til
noe, men skal vi for alvor få til ting som brukere og entusiaster av
Ubuntu, må de som vil engasjere seg gjøre det og ha en viss
kontinuitet i måten vi jobber på. På den måten mener jeg også at vi
kommer til å klare å få med flere og kunne få til enda flere eventer
og oppmerksomhet rundt Ubuntu. Om vi ikke får til dette, må jeg
desverre legge fra meg Kontaktperson hatten og overlatte dette til
noen andre.

Konkret er mitt forslag å få til følgende i løpet av Q1 2011 (Jan-Mar):
* Dannelse av et styre
* Utvikle arbeidsgrupper
* Planlegge aktivitetene våre ut 2011

I 2011 kommer to lanseringer: Ubuntu 11.04 og Ubuntu 11.10.
* Ubuntu 11.04 vil bety en revolusjon i hva Ubuntu OS'et er siden
Unity skal bli standard brukergrensesnitt  for distribusjonen.
* Ubuntu 11.10 blir antagelig den første lansering med Wayland som
skal erstatte X.org - dette betyr at ditt grafisk kort blir bedre
utnyttet og at Ubuntu skrivebord plattformen kan utvikles videre til å
kunne konkurrere med de to andre OS alternativer som finnes i dag:
Windows og Mac.

Til slutt sender jeg en oppsummering av det som har skjed i løpet av
2010 og legge frem noen tanker for 2011.

Q1 2010
* Reorganisering av www.ubuntu.no - webside, forum
* Ubuntu Global Jam i Oslo - 27. Mars 2010

Q2 2010
* Ubuntu 10.04 Lucid feiring i Oslo 22.Mai 2010
* Grill en nerd i Sofienbergparken (sammen med OLUG) - 15. Juni 2010

Q3 2010
* Ubuntu Global Jam i Oslo - 29. August 2010
* Ubuntu installasjons fest (sammen med Cybernetisk Selskab (CYB) og
IFI ved UiO) - 13. September 2010

Q4 2010
* Ubuntu 10.10 Release Party i Oslo / Global Work Party (sammen med
350.org +++) - 10. Oktober 2010
* Stand på Freedom Fest Oslo - 30. Oktober 2010

Så, bli gjerne med på et møte neste Lørdag 20. Januar kl. 21.30  på
#ubuntu-no og diskuter dette. Vi kan også ta diskusjonen her på
listen.

Ha et riktig godt 2011 alle sammen!

Med vennlig hilsen.
--