[ubuntu-no] Ubuntu.no og IRC frem mot releaseparty

Rubén Romero y Cordero huayra at ubuntu.com
Man 22. Feb 2010 22:32:13 GMT

Hei Robert,

2010/2/10 Robert Grønning <slimg at iggu.org>

> Angående chat skal jeg forsøke å sette opp en irc klient som kan brukes
> via webinterfacet på ubuntu.no.

Webchaten til FreeNode ser ut til å fungere utmerket så om vi klarer å få
det inn i Drupal interfacet er det gull!

> Med tanke på fremtiden burde vi kanskje vurdere XMPP fremfor IRC.

Ja, men her må vi definitivt etablere en dedikert gruppe hjelpere som
stiller opp slik og hjelper nye brukere. Jeg tar de som punkt under møtet i
morgen.

> Kanalforslag:
>  #ubunteros-no (offtopic)
>  #ubuntu-no (ontopic)
>
> La oss diskutere dette under møtet så bestemmer vi oss for noe.

> Jeg vil også foreslå at vi kan bruke forumet til å sende ut releaseparty
> invitasjon til alle brukere som godtar e-poster fra forumet, da når vi ut
> til veldig mange potensielle deltagere.
>
> Enig. Setter det som et punkt under vår UGJ så får vi gjort det i slutten
av Mars.

> Jeg har bestemt meg for å forsøke å utføre flyttet av ubuntu.no og forumet
> til en ren drupalplatform, men jeg venter på at tilgangsserveren til
> ubuntu-eu skal slippe meg til igjen, så jeg vet ikke når jeg blir ferdig
> enda.

Fint om du kan gi oss en status oppdatering på dette. Vi kan diskutere om et
eget server i Norge kan være et alternativ, så har vi full kontroll (og full
ansvar...)

Prosjektet diskuteres på http://forum.ubuntu.no/viewtopic.php?f=2&t=2779

> Håper å kunne se deg på møtet i morgen Robert. Skal nok sørge (før eller
siden, selv eller gjennom andre) for at vi oppdatere tråden med det som vi
kommer frem til under møtet.

Vi snakkes!

Med vennlig hilsen
--