[ubuntu-no] Ubunti i windows miljø...

Jarle Solberg jarle at solberg.net
Ons 10. Feb 2010 20:29:24 GMT

hei,

Jeg tillater meg et lite spørsmål.
I nettet her hjemme så har jeg installert en Windows Home Server, og 5-6
windows klienter.

Jeg har tidligere installert og benyttet flere versjoner av Ubuntu, men dog
i kortere perioder. Jeg skulle gjerne ha en klient uten Microsoft. Men jeg
er avhengig av at den "sømløst" integret i windows miljøet. jeg tenker da
spesielt på tegnsett og tilgang til widows shares, etc. Jeg har forsøkt å
knote det til, men uten hell.

Jeg installerte en gang distroet Linux-XP, og da fungerte tegnsett og
tilgang til shares med en gang. Den var ikke gratis, og jeg tror den ikke
lenger er tilgjengelig.

Jeg må erkejnne at jeg er bedre på windows enn linux....

Har forsøkt å finne ut av detyte på Ubuntu forumet, men ikke hell. Håper
noen kan gi meg tips til hvor jeg finner info om akkurat dette.

mvh
Jarle Solberg