[ubuntu-no] apt-get -f gjør reint bord

Johan Xt Olsen johanxt at gmail.com
Søn 30. Okt 2005 01:55:02 CST

Hei
Jeg har installert Breezy Badger på min bærbare og går helt greit. Helt
til jeg skal fikse ting som Java, streaming (VLC, xmms osv.). Jeg får
nemlig noen ganger meldinga her etter en apt-get install:

---8<-----------------8<---------------------

E: Uinnfridde avhengighetsforhold - Prøv «-f».

Hvis jeg så kjører apt-get -f install kommer en lang liste der all mulig
gnome-komponenter ser ut til å bli fjernet. Etter dette er maskina slik
at den ikke starter i Gnome etter en omstart, imidlertid går det greit
hvis jeg  logger inn i tekstmodus og skriver "startx". Men slik vil jeg
ikke ha det, hvorfor skjer dette?

Mvh
Johan Kr. Olsen
Trondheim