[ubuntu-no] Hvor mange brukere er vi?

Karianne ubuntu at simira.net
Lør 28. Mai 2005 08:49:38 CDT

Sigurd Gartmann wrote:
> Kenneth <kenneth at raugstad.org> ytret 2005-05-28 14:39:

> For øyeblikket er det 43.
>
> http://lists.ubuntu.com/mailman/roster/ubuntu-no

Det er vanskelig, om ikke umulig å komme med et slikt tall. Som Sigurd
sier, er det rundt 40 brukere på denne epost-listen.
I tillegg har Ubuntu cd-er blitt gitt ut gratis til alle deltagere på
årets TG, AULAN i Trondheim og et (eller to?) LAN i Bergen som jeg ikke
husker navnene på.
Bare i min egen bekjentskapskrets er det flere mer eller mindre aktive
brukere som ikke er på denne listen eller ellers aktive i noe os-miljø.
1000 brukere, kanskje? 5000?
På DistroWatch er Ubuntu nr. 5 av de mest registrert brukte
linux-distribusjonene, etter Mandrake, Fedora, SUSE og Debian:
http://distrowatch.serve-you.net/dwres.php?resource=major

Skal prøve å finne ut hvor mange cd-er av hhv. Warty og Hoary som er
distribuert/bestilt til Norge.

mvh
Karianne