Re: [ubuntu-no] ÆØÅ problemer på engelsk server-oppsett

Simen E. Sandberg senilix at gallerbyen.net
Tir 13. Des 2005 19:02:42 GMT

On 12/13/05, Anders Normann <sjefen at andnorm.net> wrote:
> Jeg har også et språkstøtteproblem i forbindelse med at jeg kjører en
> Ubuntu-server. Jeg har "AddDefaultCharset       ISO-8859-1" i
> /etc/apache2/apache.conf  og det virker flott med de små hjemmesidene
> jeg kjører.
>
> Men så har jeg lagt ut en del fotoalbum som er produsert vha Album
> Shaper 2.1 og dette programmen insisterer på å benytte UTF-8 til
> kodingen. Løser problemet ved å bytte ut alle nordiske tegn med
> tilsvarende fra ISO-8859-1 samt å angi i meta-tagen
> "charset=ISO-8859-1", men finnes det en annen løsning slik at de gamle
> [...]

Ved å bruke .htaccess eller <Directory>, kan du få Apache til å ha
forskjellige standard tegnsett.

Eksempel:
<Directory /var/www/mine/fine/utf8-album>
AddDefaultCharset utf-8
</Directory>

http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/core.html#adddefaultcharset
http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/mod_mime.html#addcharset