[ubuntu-no] Ubuntu breezy spørsmål

Rolf Arne Schulze rolfas at ronningveien.net
Tor 25. Aug 2005 14:15:16 CDT

On tor, 2005-08-25 at 17:43 +0200, Per Arne Nilssen wrote:
> Er det noen der ute som prøver seg på Ubuntu Breezy på en Dell Latitude
> D810?

Jeg har kjørt Breezy på den eksakte maskinen i 2-3 uker nå og har et
stabilt og fungerende system. Alt virker.

> Jeg har gjort det "lureste"!? en kan gjøre!! Avinstallert Hoary og
> installert Breezy. :-[

Hvordan gjorde du det? Jeg avinstallerte ikke noe som helst. Jeg gjorde
søk erstatt fra hoary til breezy i min sources.list, kjørte "apt-get
dist-upgrade" og vips, så fungerte alt.

>     * Jeg får nå noen feilmeldinger ved oppstart.

En god start ville vært å ta med feilmeldingene her, eventuelt også
levere bug-rapport til ubuntu-teamet.

>     * Jeg får ikke lenger opp mine UBS enheter på desktop'en. (Gikk helt
>       fint under hoary)

Satser på at du mener USB-enheter :). Jeg har to usb-enheter jeg bruker
daglig: en mp3-spiller som dukker fint opp som en minnepinne på
desktopen og en bluetooth-dongle som fungerer (minst) like bra i breezy
som i hoary.

>     * Jeg er usikker på om jeg skal følge www.ubuntuguide.org når det
>       gjelder multimedia oppsett.

Prøv? Jeg brukte repositoryene som blir anbefalt på www.ubuntuguide.org
og tror det meste fungerer.

>     * Jeg vet heller ikke om IPW howto's og andre som ligger på
>       www.ubuntuforums.org  kan brukes.

Jeg får noen feilmeldinger på ipw-kortet fra kjerna, men kortet fungerer
likevel helt fint uten at jeg har gjort noe som helst.

For å gi oss de loggene som er interressante kan du jo starte "sudo tail
-f /var/log/syslog" i et terminal-vindu før du plugger i enhetene dine.
Så bruker du bare musa og klipper og limer inn i mailen.

Når det gjelder det trådløse kortet kan du jo prøve en "dmesg |grep ipw"
og gi oss resultatet av den.

Personlig ser jeg, rent estetisk, ikke de store forskjellene på hoary og
breezy foreløpig.

--
Rolf Arne Schulze <rolfas at ronningveien.net>