[ubuntu-no] CD-spiller og Eject

Trond Thorbjørnsen trond.thorbjornsen at sos-rasisme.no
Ons 10. Aug 2005 04:05:50 CDT

Hei Per!

 Wed 10. Aug 2005, Per Arne Nilssen skrev:

> Nautilus
>
> Problemet eksisterte ikke før.

1. Har du installert noe ny hardware? Har du prøvd å fjerne den nye
hardwaren for å se om den skaper problemer?

2. Står det noe om /dev/hdc eller /dev/cdrom i /etc/hdparm.conf?
For eksempel:
/dev/hdc {
       dma = on
       interrupt_unmask = on
       io32_support = 0
}

3. Har du installert noen nye apt-pakker? Prøv evt. 'sudo dpkg-reconfigure
gnome-media' eller 'apt-get install --reinstall gnome-media', for å få
ting til å bli som før?

4. Hvor monteres cd-en? (Sjekk med mount, når cd-en står i)
Fins linjen '/dev/hdc        /media/cdrom0   udf,iso9660 ro,user,noauto
0       0' i /etc/fstab

5. Du kan fjerne eller endre på hvilket program som starter med:
gnome-volume-properties

Får du avmontert cd-er hvis gnome-cd ikke startes?

-Trond