[ubuntu-no] Dell printere = problemer?

Trond Thorbjørnsen trond.thorbjornsen at sos-rasisme.no
Man 8. Aug 2005 09:26:43 CDT

Hei Simen!

 Mon 08. Aug 2005, Simen Sandberg skrev:

> Har du prøvd generisk PostScript-driver?

> Dette er komprimerte filer. Tror de kan dekomprimeres på en
> Windows-maskin med EXTRACT.

Fungerer kanskje med "cabextract" i linux.

> Det finnes jo et verktøy som heter alien. Du prøve å bruke det til å
> konvertere fila til .deb, og det kan kanskje fungere hvis du har
> flaks. Men sannsynligvis er en generisk driver (PostScript) like grei
> å bruke.

Helt enig. Riktignok ville jeg lett fram en ppd-fil for å få riktige
instillinger av marger, oppløsning, papirskuffer og slikt.
(Ellers er jeg imponert over antall ppd-filer som følger med i apt-pakken
cupsomatic-ppd)

Og så vil jeg også takke
http://linuxprinting.org/ppd-doc.html
for god støtte!